เงื่อนไขการรับประกันสินค้า TREK และแบรนด์อื่นๆ ภายใต้ตราสินค้า TREK
การรับประกันตลอดอายุการใช้งาน สำหรับเจ้าของมือแรกเท่านั้น และต้องทำการลงทะเบียนในระบบรับประกัน > Link Warranty Register https://probike.co.th/apps/product-registration?form=product-registration
- เฟรมเซ็ท ROAD (เฟรมและตะเกียบหน้า)
- เฟรม MTB (ฮาร์ดเทล)
- เฟรมหลัก MTB แบบ Full Suspension และสวิงอาร์ม (ตะเกียบหลัง)
- ชุดล้อคาร์บอน และขอบล้อคาร์บอน
การรับประกัน 2 ปี
- ชิ้นส่วนและอุปกรณ์เสริม ต่างๆ
- ส่วนประกอบระบบกันสะเทือนหลัง รวมถึงตลับลูกปืน ข้อต่อกระเดื่อง (Rockerlink) และฮาร์ดแวร์และส่วนประกอบที่เกี่ยวข้อง
- ล้อ Bontrager พร้อมขอบล้ออัลลอยด์
- สีและสติกเกอร์ที่อยู่บนเฟรมและตะเกียบ
การรับประกัน 1 ปี
- เครื่องแต่งกาย
- อุปกรณ์สำหรับป้องกันร่างกาย
การเป็นเจ้าของต่อจากเจ้าของคนแรก
การเป็นเจ้าของต่อจากเจ้าของคนแรก (ลำดับที่สองขึ้นไป หรือสินค้ามือสอง) มีสิทธิ์ได้รับการรับประกัน 3 ปี นับจากวันที่ซื้อจากผู้ค้าปลีก (ร้านค้าที่ได้รับการแต่งตั้งเท่านั้น) สำหรับเฟรม Trek และตะเกียบ Trek โดยไม่รวมชิ้นส่วนต่างๆ เช่น ล้อ โช้คอัพช่วงล่าง ส่วนประกอบระบบส่งกำลัง ฯลฯ จำเป็นต้องมีหลักฐานการซื้อเดิมจากเจ้าของมือแรก และจากร้านค้าที่ได้ทำการซื้อสินค้ามือสองจากร้านค้าที่ได้รับการแต่งตั้ง
การรับประกันนี้ไม่ครอบคลุมถึง
- การสึกหรอจากการใช้งานตามปกติ
- การประกอบที่ไม่เหมาะสม การติดตั้งส่วนประกอบ ชิ้นส่วน หรืออุปกรณ์เสริมที่ไม่ได้มีไว้สำหรับจักรยานตามที่จำหน่ายในตอนแรกหรือเข้ากันได้กับจักรยาน
- การกัดกร่อน และการบำรุงรักษาที่ไม่เหมาะสม
- ความเสียหายอันเนื่องมาจากอุบัติเหตุ การใช้งานผิดวิธี การใช้งานที่ผิดประเภทของการใช้งาน
- ค่าแรงสำหรับการเปลี่ยนเฟรมหรือเปลี่ยนชิ้นส่วน
- ผลิตภัณฑ์ที่ไม่เป็นกรรมสิทธิ์ (ชิ้นส่วนหรือส่วนประกอบดั้งเดิมอื่นๆ) ที่ครอบคลุมโดยการรับประกันของผู้ผลิตเดิม
- รอยขีดข่วนหรือตำหนิที่ไม่ใช่โครงสร้างบนขอบล้อหรือล้อคาร์บอนของ Bontrager
สินค้าแบนรด์อื่นๆ ที่ไม่ได้อยู่ภายใต้แบรนด์ TREK, BONTRAGER
เงื่อนไขและระยะเวลาการรับประกันขึ้นอยู่กับผู้ผลิต
การรับประกันนี้ใช้กับ:
- จักรยานทุกรุ่นปี 2020 และรุ่นปีที่ใหม่กว่า / ชิ้นส่วนและอุปกรณ์เสริมที่ซื้อหลังจากวันที่ 1 สิงหาคม 2019
- การรับประกัน และการเปลี่ยนสินค้าขึ้นอยู่กับการพิจารณาจากทางผู้ผลิตเท่านั้น
- เงื่อนไขการรับประกันสินค้าอาจมีความแตกต่างและถูกปรับเปลี่ยนให้เข้ากับการใช้งานในประเทศนั้น
หมายเหตุ : ผลิตภัณฑ์ใดๆ ที่ไม่ได้ระบุไว้โดยเฉพาะข้างต้น สามารถติดต่อสอบถามได้ที่ email : probikecare@probike.co.th หรือ โชว์รูมโปรไบค์ทั้ง 2 สาขา หรือ ร้านตัวแทนจำหน่ายฯทั่วประเทศ
TREK CARBON CARE
อุบัติเหตุเกิดขึ้นได้ แต่เราพร้อมช่วยเหลือคุณ
เราต้องการให้คุณขี่จักรยานอย่างปลอดภัย ดังนั้นเราจึงทำให้การเปลี่ยนเฟรมหรือชิ้นส่วนคาร์บอนที่เสียหายเป็นเรื่องง่ายผ่าน Carbon Care ซึ่งเป็นโปรแกรมเฉพาะสำหรับเจ้าของ Trek มือแรก เท่านั้น ผ่าน Carbon Care โดย Trek มอบส่วนลดพิเศษสำหรับการเปลี่ยนเฟรม โช้ค หรือชิ้นส่วนคาร์บอนไฟเบอร์ที่เสียหาย (โดยอาจจะมีเงื่อนไขเพิ่มเติม ขึ้นอยู่กับการพิจารณาจากทางผู้ผลิต โดยจะมีการแจ้งให้กับผู้ที่เป็นเจ้าของทราบถึงเงื่อนไขต่างๆ ที่อาจจะมีขึ้น หลังจากผู้ผลิตได้รับผลการพิจารณาแล้ว)
การรับประกันเป็นไม่ครอบคลุม
การดัดแปลงชิ้นส่วน หรือส่วนประกอบใดๆ ที่จะทำให้การผิดไปการจากใช้งานตามปกติ การรับประกันสินค้าไม่ครอบคลุม การรับประกันจำกัดเฉพาะการซ่อมแซมหรือเปลี่ยนชิ้นส่วนที่มีข้อบกพร่องตามดุลยพินิจของผู้ผลิต การรับประกันเริ่มต้นในวันที่ซื้อ Trek และ Electra จะไม่รับผิดชอบต่อความเสียหายที่เกิดขึ้นโดยบังเอิญหรือเป็นผลสืบเนื่อง เว้นแต่กฎหมายในพื้นที่จะกำหนด
***การรับประกันนอกประเทศที่ซื้ออาจมีค่าธรรมเนียมและข้อจำกัดเพิ่มเติม เงื่อนไขและระยะเวลาการรับประกันอาจแตกต่างกันไปในแต่ละประเทศ การรับประกันฉบับภาษาอังกฤษจะมีผลเหนือกว่า
Trek/Bontrager/Electra/Diamant Limited Warranty
Lifetime
Framesets Road (frame and rigid fork) / MTB HT main frame, and full suspension swing arms for the lifetime of the original owner
Wheels with carbon rims
2 Years
Parts and accessories
Rear suspension linkage components, including bearings, rocker link, and accompanying hardware and components
Bontrager wheels with alloy rims
Paint and decals
1 Years Apparels & Protection
This Warranty Does Not Cover
Normal wear and tear
Improper assembly
Corrosion
Improper maintenance
Installation of components, parts, or accessories not originally intended for or compatible with the bicycle as sold
Damage or failure due to accident, misuse, abuse, or neglect
Labor charges for part replacement or changeover
Non-proprietary products (any other original part or component) covered by the original manufacturer’s warranty
Cosmetic scratches or non-structural blemishes on Bontrager carbon rims or wheels
Other brands of products that are not under the TREK, BONTRAGER brand
Terms and conditions of the warranty depend on the manufacturer.
This warranty applies to:
- All model year 2020 and newer bicycles
- Parts and accessories purchased after August 1, 2019.
- Warranty and product replacement are at the discretion of the manufacturer only.
- Product warranty terms and conditions may differ and may be adjusted to suit the usage in that country.
Any products not specifically included above are omitted, but may be included in the 2012-2019 Trek Care Limited Warranty. Please contact Probike by email at probikecare@probike.co.th or contact our Showrooms or Probike Dealers.
Warranty Voidance
Any modification to the frame, fork, or components will void this warranty entirely. The warranty is strictly limited to the repair or replacement of a defective item at the manufacturer’s discretion. The warranty begins on the date of purchase. Trek and Electra are not responsible for incidental or consequential damages unless required by local law.
*** Warranty claims outside the country of purchase may be subject to additional fees and restrictions. Warranty terms and duration may vary by country. The English version of the warranty shall prevail.
การรับประกันของ SRAM® LLC
เงื่อนไขการรับประกันนี้ให้สิทธิทางกฎหมายเฉพาะแก่ผู้ซื้อในการเรียกร้องสิทธิจากบริษัท SRAM, LLC คุณอาจมีสิทธิอื่นเพิ่มเติมตามกฎหมายของแต่ละประเทศหรือแต่ละท้องถิ่น ซึ่งเงื่อนไขการรับประกันนี้ไม่กระทบต่อสิทธิทางกฎหมายที่คุณมีอยู่ตามกฎหมาย หากเงื่อนไขการรับประกันนี้ขัดแย้งกับกฎหมายท้องถิ่น เงื่อนไขนี้จะถูกแก้ไขให้สอดคล้องกับกฎหมายดังกล่าว ขอให้ตรวจสอบกฎหมายของประเทศหรือท้องถิ่นของคุณเพื่อทำความเข้าใจสิทธิของคุณอย่างสมบูรณ์
การรับประกันนี้ครอบคลุมถึงผลิตภัณฑ์ของ SRAM ที่ผลิตภายใต้ชื่อแบรนด์ SRAM®, RockShox®, Truvativ®, Zipp®, Quarq®, Avid® และ TIME® นอกจากนี้ การรับประกันนี้ยังครอบคลุมถึงผลิตภัณฑ์ที่ผลิตภายใต้แบรนด์ Hammerhead® ที่ซื้อในหรือหลังวันที่ 15 พฤษภาคม 2567
- ขอบเขตของการรับประกันแบบจำกัด โดยต้องทำการลงทะเบียนในระบบรับประกันสินค้า
Link Warranty Register: https://probike.co.th/apps/product-registration?form=product-registration
SRAM รับประกันว่าอุปกรณ์จักรยานเป็นระยะเวลา 2 ปี นับจากวันที่ซื้อผลิตภัณฑ์ครั้งแรก
Zipp รับประกันล้อและขอบล้อจากการผลิตตลอดอายุการใช้งานของผลิตภัณฑ์ และในส่วนของการรับประกันอุปกรณ์จักรยานของ Zipp ที่ไม่มีระบบอิเล็กทรอนิกส์ (รุ่นปี 2021 หรือใหม่กว่า) ว่าปราศจากข้อบกพร่องในวัสดุหรือฝีมือการผลิตตลอดอายุการใช้งานของผลิตภัณฑ์
เงื่อนไขทั่วไป
- การรับประกันนี้ใช้ได้เฉพาะกับเจ้าของเดิมของผลิตภัณฑ์ และไม่สามารถโอนสิทธิ์ให้บุคคลอื่นได้ หากเป็นเจ้าของใหม่ ต้องมีใบเสร็จหรือเอกสารการซื้อจากเจ้าของเดิม
- การเรียกร้องสิทธิ์ภายใต้การรับประกันนี้ต้องดำเนินการผ่านผู้ค้าปลีกที่ซื้อผลิตภัณฑ์หรือศูนย์บริการที่ได้รับอนุญาตจาก SRAM
- ต้องแสดงหลักฐานการซื้อดั้งเดิมทุกครั้งที่ต้องเข้ารับการรับประกัน หากไม่มีหลักฐานการซื้อทางบริษัทจะไม่สามารถรับประกันสินค้าให้ท่านได้
- การเรียกร้องภายใต้การรับประกันนี้ต้องดำเนินการภายในระยะเวลาการรับประกันและไม่เกิน 1 ปีนับจากวันที่พบปัญหา
ข้อจำกัดของการรับประกัน
- ไม่ครอบคลุมถึงผลิตภัณฑ์ที่ติดตั้ง ปรับแต่ง ดัดแปลง หรือบำรุงรักษาไม่ถูกต้องตามคู่มือการใช้งานของ SRAM
- ไม่ครอบคลุมถึงความเสียหายจากอุบัติเหตุ การชน การใช้ผิดวัตถุประสงค์ หรือการใช้ที่เกินกว่าการออกแบบ
- ไม่ครอบคลุมถึงผลิตภัณฑ์ที่ได้รับการดัดแปลงหรือซ่อมแซมโดยไม่ได้รับอนุญาต
- ไม่ครอบคลุมถึงผลิตภัณฑ์ที่หมายเลขประจำผลิตภัณฑ์ถูกแก้ไขหรือทำลาย
- ไม่ครอบคลุมถึงอุปกรณ์ที่ใช้ร่วมกับชิ้นส่วนจากผู้ผลิตรายอื่นที่ไม่สอดคล้องกับมาตรฐานของ SRAM
- ไม่ครอบคลุมถึงการใช้งานในเชิงพาณิชย์ เช่น การให้เช่า
- ไม่ครอบคลุมถึงการสึกหรอจากการใช้งานปกติ
ชิ้นส่วนที่ไม่อยู่ภายใต้การรับประกันเนื่องจากการสึกหรอจากการใช้งานปกติ
- แผ่นรองแอโรบาร์
- โอริงกันอากาศ
- แบตเตอรี่
- ตลับลูกปืน
- แผ่นกันกระแทก
- ผ้าเบรก
- บูช
- เฟืองท้าย
- โซ่
- คลีท
- การกัดกร่อน
- จานดิสก์เบรก
- ซีลกันฝุ่น
- ดุมฟรี, ตัวขับ, เฟือง
- โฟมกันฝุ่น, แหวนลื่น
- กริปแฮนด์
- ลูกรอกตีนผี
- อุปกรณ์ติดตั้งโช้คหลังและซีลหลัก
- ส่วนประกอบยางที่เคลื่อนไหวได้
- สายเบรกและสายเกียร์
- กริปเกียร์
- ซี่ล้อ
- เฟืองโซ่
- เกลียว/สกรูที่สึกหรอ
- ยางจักรยาน
- เครื่องมือ
- เฟืองเกียร์ส่งกำลัง
- ท่อโช้ค
- พื้นผิวเบรกของล้อ
การจำกัดความรับผิดชอบ
- SRAM และผู้จำหน่ายบุคคลที่สามจะไม่รับผิดชอบต่อความเสียหายโดยตรง ทางอ้อม พิเศษ หรือเป็นผลสืบเนื่อง
- ข้อจำกัดบางอย่างอาจไม่มีผลในบางประเทศที่ไม่อนุญาตให้ยกเว้นหรือจำกัดความเสียหายจากเหตุการณ์ที่เกิดขึ้นโดยไม่ได้ตั้งใจ
***การรับประกันนี้ให้สิทธิ์เฉพาะแก่ผู้ซื้อ และขอบเขตการรับประกันจะเป็นไปตามกฎหมายของแต่ละประเทศ หากมีข้อสงสัยเพิ่มเติมเกี่ยวกับเงื่อนไขการรับประกัน กรุณาติดต่อศูนย์บริการของ SRAM ที่ได้รับอนุญาต
SRAM® LLC WARRANTY
This warranty grants specific legal rights to the purchaser against SRAM, LLC. You may also have additional rights as per the laws of your country or local jurisdiction. This warranty does not affect your statutory rights. If any terms of this warranty conflict with local laws, the warranty shall be modified to comply with such laws. Please refer to the laws of your country or locality to fully understand your rights.
This warranty covers SRAM products manufactured under the brand names SRAM®, RockShox®, Truvativ®, Zipp®, Quarq®, Avid®, and TIME®. Additionally, this warranty covers products manufactured under the Hammerhead® brand name purchased on or after May 15, 2024.
Scope of Limited Warranty
Unless otherwise stated, SRAM warrants its bicycle components to be free from defects in materials or workmanship for a period of two (2) years from the original date of purchase.
SRAM warrants Zipp MOTO Wheels and Rims to be free from defects in materials or workmanship for the lifetime of the product. Additionally, all non-electronic Zipp bicycle components (model year 2021 or newer) are warranted to be free from defects in materials or workmanship for the lifetime of the product.
General Terms and Conditions
- This warranty applies only to the original owner and is non-transferable. If ownership changes, a valid receipt or purchase document from the original owner must be provided.
- Claims under this warranty must be made through the retailer where the product was purchased or an authorized SRAM service center.
- The original proof of purchase must be presented for any warranty service. Without valid proof of purchase, SRAM will not be able to honor the warranty.
- Warranty claims must be filed within the warranty period and no later than one (1) year from the date the issue was discovered.
Warranty Limitations
- This warranty does not cover products that were installed, adjusted, or maintained incorrectly in violation of the SRAM user manual.
- This warranty does not cover damages resulting from accidents, crashes, misuse, improper use, or use beyond the intended design.
- This warranty does not cover products that have been modified or repaired without SRAM's authorization.
- This warranty does not cover products with altered, defaced, or removed serial numbers.
- This warranty does not cover products used with non-SRAM components that are incompatible or unsuitable.
- This warranty does not cover damages from commercial (rental) use.
- This warranty does not cover normal wear and tear.
Wear and Tear Exclusions
This warranty does not apply to normal wear and tear. Components subject to wear and tear include but are not limited to:
- Aero bar pads
- Air sealing O-rings
- Batteries
- Bearings
- Bottom-out pads
- Brake pads
- Bushings
- Cassettes
- Chains
- Cleats
- Corrosion
- Disc brake rotors
- Dust seals
- Free hubs, driver bodies, pawls
- Foam rings, glide rings
- Handlebar grips
- Jockey wheels
- Rear shock mounting hardware and main seals
- Rubber moving parts
- Shifter and brake cables (inner and outer)
- Shifter grips
- Spokes
- Sprockets
- Stripped threads/bolts (aluminum, titanium, magnesium, or steel)
- Tires
- Tools
- Transmission gears
- Upper tubes (stanchions)
- Wheel braking surfaces
Limitation of Liability
- SRAM and its third-party suppliers shall not be liable for direct, indirect, special, incidental, or consequential damages, except as described herein and as permitted by law.
- Some jurisdictions do not allow the exclusion or limitation of incidental damages; therefore, the above limitation may not apply to you.
***This warranty grants specific rights to the purchaser, and the scope of warranty coverage is subject to the laws of each country. If you have further questions about the warranty conditions, please contact an authorized SRAM service center.